De laatste werkdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Corrola Joosen - WaarBenJij.nu De laatste werkdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Corrola Joosen - WaarBenJij.nu

De laatste werkdag

Door: Corrola

Blijf op de hoogte en volg Corrola

20 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Nogmaals een workshop bruidsboeketten maken gegeven bij Faiza, Jungle flower. De creaties zijn erg mooi geworden en weer totaal anders dan die van de vorige groep. Wat een geweldig atelier heeft Faiza toch, lekker buiten, wel ovedekt. Dus je staat in de schaduw en droog maar toch midden in de natuur. Heb je nog een extra blad nodig dan loop je even de tuin in.
Vandaag kon ik echter minder genieten van dit alles. Vanacht bleek dat Fred zijn vlucht om onbekende rede geannuleerd is! Mischien gaat hij woensdag door, maar niet zeker. Ook onze gezamelijke terug vlucht is niet helemaal zeker of die op de geplande datum kan doorgaan. Na een uurtje wikken en wegen, alle opties bekeken, hebben we besloten dat ik naar huis vlieg. Ik heb een ticket KLM geboekt voor maandag. We kunnen het risico niet nemen dat de vluchten niet doorgaan of verschoven worden. We hebben immers een strak schema, er staat een reis geboekt naar Spanje met Mike en Djazz!
De teleurstelling is zo groot, ik had er zo naar toe geleefd dat Fred vandaag zou komen dat ik de hele dag n rot gevoel in mijn buik heb. Ik kan zelfs niet echt genieten van het shoppen wat Sharon en ik smiddags doen. We eten bij de Mac en pakken nog een terasje bij Het Vat. Pas na een lange skype sessie met Fred, waarin we samen om iets kleins ontzettend moeten lachen,voel ik me pas weer wat beter. Morgen een dagje zwembad,even bij bruinen. Ik ben nog net zo wit als voordat ik naar Suriname kwam. Mischien even wat slapen op de lekkere ligbedden of eindelijk eens wat lezen.
In ieder geval gaan we ons lekker insmeren met cocosolie, daar schijn je snel bruin van te worden maar belangrijker nog, van te ontspannen. Dat heb ik nu wel nodig!

  • 20 Juli 2014 - 14:04

    Fred:

    Zo krijgt de reis naar Suriname wel ineens een totaal andere wending, als donderslag bij heldere hemel. We hebben er samen een aardige traan om gelaten maar we moeten er ons in berusten.

    Trouwens, wel een ontzettend gave locatie om te werken, daar bij Faiza! Erg leuk om de foto's die je op Facbook gezet hebt te zien

    Geniet nog even van de laatste dagen dat je er bent lieve schat en zoals ik, en ook anderen al eerder hebben geschreven: jouw schrijfkunst maakt het lezen van je belevenissen tot een feest! (op het moment dat ik dit schrijf zie ik dat je dagboek al 540x (!!!!!) bekeken is. Je bent populair :)

    XXXXXX FreD

  • 20 Juli 2014 - 14:50

    Marrit:

    Geniet nog van je laatste dag !


  • 20 Juli 2014 - 17:46

    Jolanda:

    Vandaag wilde ik ff bij lezen want ik had alleen je eerste blog nog maar gelezen door alle drukte hier.
    Wat super leuk te lezen! Ik kan de beelden erbij bijna voor me zien.
    Echt super jammer dat Fred niet kan komen. Ook een beetje balen dat je de terugvlucht alleen moet maken nu natuurlijk. Maar dat komt helemaal goed!

    Geniet nog van de laatste dag daar. De ontspanning, de warmte, de regen, de lieve mensen en alle mooie dingen die er te zien zijn. Zelfs van je favoriete papegaai! :)
    Ik wens je vast een hele goede terug vlucht!

    Groetjes Jolanda

  • 21 Juli 2014 - 17:37

    Jobi Van Veen:

    Ha Corrola, om één of andere reden kon ik ff geen contact krijgen met je blog. Maar nu gelukkig wel.
    (Op appen was ik niet gekomen).
    Wat een teleurstelling was dit hè. Ik voel helemaal mee.
    Heb je nog wat kunnen ontspannen cq bruinen vandaag?
    Hele goeie reis voor morgen, ik weet zeker dat er met open armen op je gewacht wordt.
    Lfs, Jobi

  • 10 Oktober 2014 - 15:51

    Evert:

    Wat een mooie trip Corrola, inclusief emoties.
    Leuk om het zo eens helemaal door te nemen nog.
    Dank voor je mooie werk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrola

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 1824
Totaal aantal bezoekers 6900

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 18 Juli 2014

Lesgeven in Suriname

Landen bezocht: